Tractorul Brașov – uzina care deranja la nivel Mondial – fabrica care aducea 25% din veniturile Romaniei
Sursa photo: youtube.
In 1990 modelul de tractor ar fi fost foarte modern, aparatura care a fost adusa pentru modernizare a fost dusa direct la fier vechi, in tipla, asa noua cum era. De aici a pornit declinul, fabrica deranja la nivel mondial, iar la nivel european era dusmanul fabricii Lamborghini, Italia si Germania, informeaza gni.org.ro.
O uzină mamut în jurul căreia s-a construit un oraș. În epoca de glorie era al doilea producător de tractoare din lume. Până în 1989 a adus venituri de 500 de milioane de euro, bani cu care s-au plătit datoriile țării. Uzina avea 26.000 de angajați.
După 1989, guvernele au avut interesul ca Tractorul să nu dispară pe durata propriului mandat. Rețeta a fost aceeași – s-au șters datorii, s-au acordat credite și s-au elaborat programe, fabrica fiind ținută în viață în mod artificial. Pentru voturi, pentru o guvernare liniștită.
În 1948 fabrica devine Uzina Tractorul Brașov și, cu începere din 1960, apar pe piață primele modele de concepție integral românească, alături de cele cu motor Fiat. În anul 1990, uzina avea 23.000 de angajați. După 1990, Tractorul a intrat într-un lent proces de privatizare, care aproape că i-a secătuit resursele.
Nu de puține ori, angajații uzinei au ieșit în stradă pentru a-și exprima nemulțumirea față de tergiversările guvernanților. În anul 2002, compania a produs circa 4.000 de tractoare la o capacitate de producție de 32.000 de tractoare/an. În anul 2004 societatea a fost la un pas de privatizare, cumpărătorul fiind fabrica de tractoare din Italia ARGO (Landini)[1] dar din cauza neînțelegerilor cu autoritățile locale și din cauza alegerilor de atunci privatizarea nu a mai avut loc.
Cu toate acestea, uzina și-a continuat producția, din 2004 trecând la fabricarea tractoarelor din gama „4”. În 2005 Mahindra și-a arătat interesul în a cumpăra compania. În 2007 uzina a fost închisă, intrând în lichidare. (sursa Wikipedia)
Sursa video: Youtube.